Vårigt

Tittar man ut genom fönstret kan man lätt få vårkänslor idag. Men sätter man foten utanför dörren upptäcker man att våren är långt borta. Brr så kallt.
Har det lite lugnare just nu, eller har för en gång skull varit klok och lyckats boka in hundarna lite glest så att jag få tid för annat än päls. Papper till exempel. Snart är högarna klara och pärmarna tomma för att bäras in till min hjälte, fru A (fast hon är skild). Hon som fixar deklarationerna för oss är för mig en hjälte. Jag ordnar allt med min och makens företags administration, men inte bokslut och deklaration. Så att ligga lite före och få lämna över 2010 års buntar och pärmar är för mig jätteskönt. Visst kommer det en faktura sen men det är det värt!

Får man vårkänslor av att prata/skriva om deklarationen? Ja, kanske? Nu tar det nog någon vecka innan blanketten kommer i brevlådan men som jag sa, jag tycker det är skönt att ligga steget före. För att dela med mig av vårens känslor tänkte jag bjuda på några bilder som för mig betyder VÅR! Nämligen Tulpaner. Jag har haft turen att få några buketter som jag förevigat med kameran. Turen att få, för jag är nämligen så snål att jag sällan köpet blommor till mig själv. Men blir desto gladare när jag får några. Tulpanerna är sen några veckor vissna och idag står tre tappra gula i en vas i köket i stället. Det var de som jag fick i lördags på hundutställningen.








Har Ni fått några Tulpaner i år?

Kommentarer
Postat av: mammakero

Till alla hjärtansdag fick jag 10 vita och 10 röda av maken! Annars så brukar jag faktiskt köpa tulpaner lite då och då fram till påsk!

2011-02-17 @ 16:06:59
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Malin B

Vi är lika - jag är också snål på att köpa tulpaner till mig själv. Jag blir också glad när jag får. I vardagslag har jag annars mina "fejk" tulpaner. Om man inte tittar SÅ noga så ser de faktiskt levande ut. Speciellt som jag böjer på dem lite hit och dit med jämna mellanrum. ;)

2011-02-17 @ 20:09:13
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: sweetmama

Härligt. Vårkänslor har jag inte riktigt haft idag. Här var mest mulet och kallt.

2011-02-17 @ 20:20:45
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: Camillasrum

Tyvärr får jag inga tulpaner, jag köper dom själv istället. Jag älskar tulpaner, det är så vackra vårblommor! Hoppas du får en härlig helg! Kram C

2011-02-18 @ 15:22:52
URL: http://camillasrum.blogspot.com
Postat av: soffie

va fint du gjort i bloggen!

Å tulpaner så vackert det är,har inte fått några iår bara köpt själv,

ha en mysig fredag

2011-02-18 @ 15:27:30
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0