Full fart mot helgen

Fredag IGEN! Jag borde vara glad över att det är helg igen men jag blir mest rädd för att det går så himla fort. Nu är ju snart Januari slut. Hej och Hå!!!

Allt verkar köra ihop sig för elvaåringens aktiviteter i år. Danser som hon vill gå är samtidigt som körövningar. Tror vi löst det på bästa sett med att nappa henne och reservbarnet från körövningarna lite tidigare och köra i ilfart till dansskolan. Hoppas det funkar och att vi orkar. Det är ju ändå begränsad tid, dansen slutar ju i maj, menar jag. Körfröken verkade inte så himla glad men alternativet är att de inte kommer alls och det vet jag att hon inte vill. Dansen prioriteras högst av min yngsta dotter.

Men det räcker ju inte med att dansa EN dag i veckan. Lördagar är det också dans av en annan sort. Frid och fröjd, så långt, tills igår. Då ringer de från hundklubben och meddelar att agility, äntligen startar, och, självklart på lördagar. TJUT!!!!

Hur gör vi nu? Varför, varför, varför ska det alltid vara så? Att välja är jättesvårt när man så gärna vill allt. (Fråga mej som gått igenom en utbrändhet!) 
Man måste välja, säger min gamla mamma. Men ibland VILL man inte välja, då vill man båda.


Kommentarer
Postat av: Malin B

Häftig bild! ;)

Men du, visst är det trist när det blir "kaka på kaka" flera gånger om :( Att välja är inte alltid det lättaste när man vill vara med på båda, att gå varannan gång brukar ju tyvärr inte vara ett lämpligt alternativ...

2011-01-21 @ 21:16:13
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: soffie

men nej va typiskt, finns det nån kompis som hon kan åka med på lördagarna så du kan komma iväg på agilityn?

helt otroligt att det krockar så,

hoppas det löser sig till det bästa,

kram

2011-01-22 @ 09:40:15
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Britten

ja det är svårt när det kör ihop sig så..en sak som jag har märkt det är att det blir svårare och svårare att välja..jag har aldrig haft problem med det förr men nu kan jag knappt bestämma mig för någonting längre..jo att jag ville ha lilla Molly det var lätt att bestämma så klart

2011-01-24 @ 09:42:35
URL: http://glitteroga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0