Att glömma kameran borde vara förbjudet

Dagen har skördat framgångar. Vi är trötta och solen har märkbart gassat på oss hela dagen. Jag har fått en "bondrand" på armen och jag vågar inte tänka på hur solglasögonen gjort märken efter sig i ansikten.

Så är det ofta på vårens hundutställningar, att solen bränner på och det är ju härligt. Hundutställningar är så mycket trevligare med sol. Ni förstår nog varför?

Det är grannklubben som haft sin årliga "Hemse hunddag" med uppvisningar och inofficiell hundutställning. 86 hundar visats idag för domaren Sickan Beckmann. Jag beundrar verkligen domaren som orkar igenom alla dessa hundar och tillslut lyckas plocka ut sina favoriter som vinnare.

Elvaåringen anmälde sig först till "Barn med hund". En tävling där det gäller att visa upp sin hund på bästa sett. Barnen var indelade i två ålders grupper och min "pluttunge" tog hem segern i den äldre gruppen av tio stycken. (Nu är jag så där stolt igen, men det får man vara när det gäller sina barn).

Det var tre Eng Springer Spaniels representerade. Våra två ungtuppar (Puma fick vara hemma) och en yngre hane. Även på denna utställning var det Nike som drog längsta stråt och föll domaren i smaken. Han vann i ras, BIR och blev även vinnaren i grupp 8, BIG för att slutligen bli placerad som BIS-4. Att sluta som 4:a i Bäst In Show av över 80 hundar gör mig ännu stoltare. Elvaåringen, som visade sin Nike, gjorde ett strålande jobb och jag är så glad.

Men tror Ni att jag fick ta ett enda kort? Nix, kameran låg kvar hemma.

Kommentarer
Postat av: Malin B

Såklart att du ska vara stoltare än en tupp och såklart att du ska komma ihåg kameran nästa gång.

Jag kan iallafall se ditt duktiga ekipage framför mig. Bra kämpat!

Bondsolbränna är väl dessutom bara charmigt? ;)

2011-06-02 @ 22:23:25
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: sweetmama

Jag missar också kameran då och då. Och i bland glömmer jag fota även om jag har den med.... :)

2011-06-02 @ 22:23:40
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: Marianne Clementz

Åh vad roligt att detgår så bra! Önskar att jag hade varit där och kollat, saknar Nemo så.

2011-06-04 @ 17:36:21
Postat av: mammakero

Ja, det borde vara förbjudet att glömma kameran såna dagar! Vilka fina bilder du fått, av en lyckosam dag!

2011-06-05 @ 16:41:19
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: soffie

men å vilken dag för er va roligt,

kram

2011-06-06 @ 00:09:43
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: susihus

Grattis grattis va härligt med framgången. Ha det bäst i sommarvärmen

Kram

2011-06-06 @ 15:04:45
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ni har sp fina pojkar där på den lilla ön!! Grattis till er båda två! Eller alla fyra eller hur man ska säga!!! :D

2011-06-08 @ 22:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0