Sommar lovet hägrar

Elvaåringen upplyste mej om att det endast är sex skoldagar kvar att gå, innan sommarlov. Skrämmande tycker jag. Det var ju nyss Valborg, ju!
Sommar är det i alla fall om man ska tro temperaturen. Det är så varmt att jag höll på att smälta bort bland allt hundhår i trimmet idag. Härligt, eller?
Härligt med värme men inte att svettas. Tur det finns dusch.

Elvaåringen har nu blivit anmäld till sin första agility tävling. Den går av stapeln den 3/7 så hon har några veckor på sig att ladda och träna. Det är en stor tävling som går av stapeln här i Visby. I tre dagar tävlas det men Nike får nöja sig med en dag. Jag tycker det räcker, så här i början.

Jag har lovat att åka till Bruks på onsdagar så att de får träna tillsammans med andra, då det är öppen träning då. Det betyder kanske att det är dags för mej och Benji att sätta igång med lydnadsträningen. Den som aldrig kommer igång. Ibland kan det vara svårt. Agility kommer jag nog aldrig att börja med. Man ska kunna så himla mycket och det på en och samma gång som man själv ska springa och hålla ordning på hunden och försöka att inte krocka med något hinder. Nej, lättare med lydnad. Det gäller bara att komma igång.


Kommentarer
Postat av: soffie

men va roligt för 11åringen att va med i en tävling,

varmt här med å klibbigt men jag njuter ändå:)

Mina barn har skolavslutning på fredag så det är nedräkning nu:)

2011-06-07 @ 22:13:23
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: mammakero

Aguility ser så kul ut! Det är bra med lydnad oxå, så hundarna har något viktigt att göra...

Klibbigt värre var det igår i brevbärarbilen kan jag lova...!

2011-06-08 @ 07:04:23
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: britten

jag förstår att du tycker det är roligt ..jag är som ett barn på julafton för allt jag lyckas lära Molly..

2011-06-11 @ 22:14:01
URL: http://glitteroga.blogg.se/
Postat av: susihus

Åh va härligt det låter med sommarlov och lite hundträning. Vi behandlar Bono för rävskabb så här blir det inget klubben..hrmm nåja jag har knappt hunnit ändå som jag har jobbat men nu börjar jag känna mig sugen på att träna hund igen.



Må bäst

Kram

2011-06-15 @ 21:36:41
URL: http://susihus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0