Vårblommor och tassavtryck

Veckorna går så fort. Måndag, tisdag sen är det fredag och måndag igen. Ska det va så här? Va, va, va????


Idag har det varit så skönt och VARMT här. 7 grader och jag har gått utan överdragsbyxor. På hundpromenaden alltså. Jag har också sett några vår tecken. I en rabatt i ett av husen här i kvarteret, har jag sett både Vintergäck och Snödroppar. Jag dök på huvudet ner i mina egna rabattgömmor men där hittade jag ingenting annat än tassavtryck. Kan ju vara så att de stackars blommorna ger upp när de ideligen blir ner trampade.

I mitt köksfönster har våren redan varit, men jag har förevigat på bild. Jag tycker det är så härligt med vårblommor men de blommar snabbt ut. En av Amaryllislökarna fick också vårkänslor och förgyllde min vardag med fem vackra vita klockor. Idag finns bara en halvvissen stjälk kvar. Orkidéerna däremot, de blommar och blommar.










Kommentarer
Postat av: Camillasrum

Ja här får vi vänta på vårtecken lite till, mest slask och blöta just nu. Men snart så. Kram!

2011-03-21 @ 19:16:45
URL: http://camillasrum.blogspot.com
Postat av: soffie

å så vackert du har det i ditt fönster,

va söt den lilla musen är,

kram å idag såg jag två gäss som flög över mej:)

2011-03-21 @ 21:02:07
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: soffie

å så vackert du har det i ditt fönster,

va söt den lilla musen är,

kram å idag såg jag två gäss som flög över mej:)

2011-03-21 @ 21:02:40
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Malin B

Man känner sig så mycket lättare när våren kommer och man inte behöver bylsa på sig så mycket längre.

Jag tycker att det ska bli skönt i nästa veckan när det är ljust en timma längre på kvällen, då ska inte pannlampan behövas mera. Jag och min fyrbente har varit ute och lufsat i skogen i kväll, hujedamej så blött det var på en del ställen, svinhalt på andra och barmark på andra. Omväxling så det förslår!

Härligt med alla blommorna! De piggar upp.

Men visst är det hemtrevligt med tassavtryck också. Känner dock att det blir lite väl många sådana här inne också... Skurtrasan är framme många gånger trots det ser det ut som vi aldrig städar.

2011-03-22 @ 20:44:03
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0