Nu måste vi träna, mamma!

Mamma, ska vi gå ut och träna sen?
Hmmm, Nu?
Ja, du behöver faktiskt träna med Benji nu, nu när Ni går KURS!

Hon ler menande åt sin egen kommentar.
Nu ler jag också. Är det hon eller jag som är mamma?

Hon tycker det här med Rallylydnad är jättekul och hon tycker det är kul att träna tillsammans med mej. Eller försöker hon bara få fart på sin tråkiga mamma?
Det fanns en tid då jag instruerade henne, nu har det helt plötsligt blivit tvärt om.

Så.... på med jackan, fyll fickan med hundgodis och ut och träna. Det är kul men blir kallt efter en stund. Herre GUD! Det fanns en tid då jag tränade mitt i vintern utan vantar. Utan vantar för att det är så svårt att få upp godis snabbt. Frysa, vad var det? Jag håller på att bli lite bekväm tror jag.

Benji gillar också Rallylydnad och han tycker att hans matte är jätte rolig.
Rallylydnad är en form av lydnad men på roligare och mindre disciplinerade former. Här går man en bana och följer instruktioner på olika tavlor. Man får locka, prata och visa hunden under tiden. Den traditionella lydnaden är mer strikt. Inga dubbla kommandon, ingen prat och där ska man följa en tävlingsledarens order.

Mindre militär och mer lek, så skulle jag sammanfatta det hela. Kul helt enkelt!


Så här trött blir man efter ett träningspass.
Här kan Ni läsa mer om Ralylydnad om Ni vill.

Kommentarer
Postat av: mammakero

Det måste vara lika kul för dej som för Benji! Du får hålla på med något du alltid brunnit för, men under helt andra former än förr! Underbart! Var du lika trött som Benji sen??

2012-04-20 @ 06:36:09
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Anonym

va roligt att träna tillsammans:) härlig bild,

2012-04-21 @ 22:09:58
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Mija

Hejsan! Det var länge sedan !!!

Kul att det är en corgi med i agilityn, vet du vem det är? Fota gärna om det passar. Ser ni har en till, sedan jag var in här sistens. Ja det har vi oxå ;-)

Nu kommer jag att kika in oftare!

Mvh Mija/Plogflickan

2012-04-25 @ 12:04:20
URL: http://www.gusigans.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0