Hur dags blir det kväll?

Lördagen börjar luta mot lördagskväll. Hur dags blir det kväll?

Tolvåringen och Nike är på agilitykurs och maken har fått den stora äran att följa med idag. Nu låter det som om han aldrig får det annars. Så är det inte. Vi delar på det men i kväll är jag lite ironisk. Termometern visar på minus 14 grader! Hur kallt är det i ett ridhus för en pappa som mest står silla då?
Här sitter jag i värmen och väntar på att maten ska bli klar. Om tio minuter har det tre timmar långa kurstillfället slutat och jag väntar hem dem. Varm mat, rött vin och en härlig brasa tror jag de uppskattar. Nike han får som vanligt sin vanliga hundmat. Han är nog proppmätt av allt godis som han stoppat i sig under träningen. Tolvåringen kör just nu med Tonfiskpastej i tub.
"BRA", säger matte och av med korken och få sig en slick. Mmmm! Han blir helt fuktig i ögonen och man ser hur han riktigt njuter av smaken.




Lånad på www.abba.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0