Vackrast, tröttast och frusnast(?)

En hektisk helg har det varit, minst sagt. Många agilitytimmar har jag stått och väntat på tolvåringen och Nike. Någon frysen tå har det också blivit.
I lördags åkte Nike upp på trimbordet efter att tränat "kontaktfält" i tre timmar. Tror Ni han var glad? Noppe!
Efter sista tillfixningen åkte vi till Wisby Hotell där Gotlands Vackraste hund, Vackraste valp, Vackraste veteran och Gotlandsmästare i Juniorhandling skulle utses.
Tolvåringen fick ett tufft jobb att visa den vackraste sidan av sin trötta hund. Först tvärvägrade han att gå in i salen men sen gjorde de ett bra jobb. De slutade på tredje plats och är både glada och nöjda med sin insats.

Sen lämnade vi tyvärr föreställningen för vi ville hem och umgås de sista timmarna med tjugoåringen. Lilla H hade gått och lagt sig och det gjorde vi också efter ett kort tag. Helt slut var vi!

Dagen efter fick jag det oerhört roliga beskedet att fina Trick, som stått på mitt trimbord, hade tagit hem vinsten som Gotl. Vackraste Veteran.
Det kändes jätte bra!


Kommentarer
Postat av: Robyn(tolv åringen)

Det gick verkligen att visa upp honom, men jag är nöjd med det jag gjort.

/R

2012-02-13 @ 15:19:23
URL: http://nikeojag.blogg.se/
Postat av: mammakero

Jag förstår att man blir helt utpumpad av en sån intensiv och händelserik helg! Bra jobbat av Nike och yngsta dottern, att trotsa trötthet är sååå jobbigt!

2012-02-13 @ 18:54:59
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Anonym

han ser inte ut att gilla det där!förstår att ni va trötta hoppas ni alla är pigga nu,kramen

2012-02-13 @ 20:11:57
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: mo

Vilka duktiga hundar du har att göra med...eftersom du klipper o fixar dem så får du ta åt dig lite av äran...Men fy så jobbigt att stå o frysa..hoppas du har tinat upp nu, kramar

2012-02-14 @ 19:33:33
URL: http://medaljongen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0