Grått, grått, grått

Vilken trist förmiddag! Grått och blåsigt. Hundarna sover djupt och det gör de klokt i. Får de bara mat och prommis, så är de nöjda.
Jag sitter och vänder papper och räknar pengar på kontoret några timmar idag. Pengar som inte finns, hur kul är det?
Nu lät det inte så bra, men jag önskar ofta att jag hade mer pengar än vad jag har. Livet skulle liksom te sig lite lättare då.

Ingen positiv ton idag, som Ni hör. Solen kunde väl i alla fall titta fram, tycker jag. Men om en vecka ska jag åka och hälsa på lilla H, tjugoåringen och hennes sambo. Det är ett ljus i allt det gråa. Jag pratade med lilla H i telefonen igår. Vi pratar och pratar och jag förstår inte ett ord av vad hon säger. Men roligt är det.


Så här såg det ut strax innan jul när lilla H fick en adventskalender. Så jag längtar efter att få krama om henne!!

Kommentarer
Postat av: mo

Usch ja, det är lika trist här, det blåser o regnar något fruktansvärt. Tog en promenad med Maila i skitvädret....ja det blir till att duscha underredet på henne efter varje promenad...

Vilken liten goding, såklart att du längtar o ser framemot att få krama om henne...o nja, det är inte alltid så lätt att förstå dem, men alltid kul att de försöker i alla fall, kramar

2012-01-12 @ 14:30:14
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: mammakero

Ja, som det regnat och blåst även här idag. Det har varit en jättejobbig dag att jobba i.

2012-01-12 @ 19:44:23
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Anonym

hihi va söt hon är förstår att du längtar efter henne nu, hos mej har det med varit skitväder idag blåst å regn är ingen favorit hos mej:(kram

2012-01-12 @ 19:50:20
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Anonym

2012-01-13 @ 18:10:04
Postat av: Malin B

(Det var jag som tryckte på knappen nyss utan att ha skrivit något. Host och harkel!!!)



Den här tiden på året är det perfekt att ha något kul att se fram emot, ett ljus i mörkret, en guldkant på tillvaron!!!

Här höll jag nästan på att blåsa bort förut när jag var ute med hunden, hagel slog mot kinden och jag ville inte alls vara ute. Olikt mej! Hunden han var pigg som en liten valp, han tycks älska oväder.

2012-01-13 @ 18:11:26
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0