Idrott

Handboll på tv:n. Vem bryr sig? Inte jag i alla fall!

Äh, nu var jag lite bitter igen. Jag kan visst se på handboll, om det kniper och det måste nog knipa ganska mycket, ska jag erkänna. Ungefär samma är det med fotboll. Men det är helt okej för Er andra som gillar handboll och fotboll, absolut. Bara Ni inte tvingar mig att titta på och försöka vara intresserad.

Men en annan sak intresserar mig och det är att Rolf-Göran Bengtsson tog hem Jerringpriset igår. WOW!! Som gammal (gammal? häst tjej, jublar jag. Äntligen kan en riktig sport få göra sig hörd. Det enda jag har retat mig på är Lasse Arnell som är Sportkrönikör på Aftonbladet. "Rolf-Göran.....vem fan är det?" och "Hästen borde ha fått priset", har han lyckats få ur sig när munnen glappat. Jag undrar om han någonsin suttit på en häst och vet vad det innebär?
Hur som, jag gillar inte handboll men för det har jag vett att hålla mun!




Kommentarer
Postat av: mammakero

Jag blev oxå jätteglad att han fick Jerringpriset! Eftersom det nästan alltid är skidor, ishockey, simning, handboll och fotboll som får pris, så var det verkligen på tiden att en ryttare knep det priset!

Hörde på ett samtal mellan två fotbollsfanatiker, att det var förjävligt att det priset slösades bort på en sån så kallad sport... Jag blir så trött på såna människor, som oftast dessutom är män!

2012-01-18 @ 06:47:49
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Malin B

Jag tittar mest på fotboll men aldrig handboll... Hästarna tittar jag gärna på och hejja Rolf-Göran säger jag bara. Jag tycker att munnen/pennan kan glappa på många journalister ibland...

2012-01-18 @ 19:58:59
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0