Oops, he did it again!

Hemse Hunddag gick som vanligt av stapeln på Kristihimelsfärdsdag. En blåsig men solig dag och jag har blivit röd i ansiktet igen. Jag förstår inte att jag aldrig kan lära mig?

Hemse Hunddag är en härlig hunddag i "grannklubben". Inofficiell hundutställning öppen för alla raser, uppvisningar i rallylydnad och agility. Roliga tävlingar och en härlig stämning. Jag och tolvåringen var på plats och vi fick snabbt sällskap av "Kennelpappan" och vännen S.

Benji var nära att göra en repris av lördagens framgångar i utställningsringen. Guuud så spännande!!
När han blivit bäst i rasen fick tolvåringen ta över. Foten sa mig att det fick vara nog nu!

Tolvåringen är en mycket duktig handler och tog Benji till BIS-final genom att vinna grupp 8-finalen. HURRA!!

Väl i stora ringen hade domare Ann Gistedt svårt att sålla men slutligen hade hon bestämt sig och Benji slutade som BIS-2. Dubbel wow!!


Etta blev Schäfern, två en ursnygg Engels Springer Spaniel, trea en whippet och fyra en mycket trevlig släthårig normalstor tax. Taxens matte vill jag också tacka för fotot.

Nu är det slut med utställningar för ett tag. Tolvåringen har tävlingar i agility framför sig som får bli nästa stolpe i kalendern.

Kommentarer
Postat av: Malin B

Så mycket glädje de fyrfota vännerna ger!!!

Grattis till fortsatta framgånger. En härlig dag ser ni ut att ha haft men du, var rädd om din fot.

2012-05-18 @ 23:19:01
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0