Skolresa

I morgon bär det iväg på skolresa. Eller hur är det nu, vad heter det egentligen? Klassresa eller skolresa? Det är ju bara klassen som åker i det här fallet och jag fick frågan av tolvåringen. Hmm, vet inte, skolresa tror jag att jag föredrar.

Biljetterna ligger i min väska (får vi hoppas). Jag har räknat för hundrafemtielfte gången hur mycket pengar som finns kvar till lunch på lördagen. Har vi råd att köpa något mellis till barnen (ungdomarna) på lördagen? Klar vi har! Jag har koll på läget.



Snälla M har koll på Grönan och vandrarhemmet. Det har blivit en självklar uppdelning av allt mellan oss och vi har nog koll på våra "områden". Fröknarna ska bara få åka med. De har näst intill blivit övertalade att följa med så de är befriade från allt. Som sagt, bara att åka med.

Ska det bli kul? Ja faktiskt, det ska bli jätteroligt. Jag slutar ju också denna skola för all tid. Har haft två barn som gått där totalt i 14 år så det känns lite vemodigt. Då känns det extra roligt att avsluta med en "skolresa".



Kommentarer
Postat av: Anonym

ha det nu superroligt å hoppas ni får bra väder:)

2012-05-31 @ 22:32:07
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: mammakero

Hoppas ni får bättre väder än vi har här...! Hade tänkt åka ut till Ramslöksängarna och fotografera lite, men det är kallt ute och har regnat hela dagen.

2012-06-01 @ 14:33:53
URL: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0