Vård av sjuk fot

Hur kan man få ont i foten utan att ha gjort något? Jag har sprungit runt några varv i utställningsringen och visat hundar i två dagar. På fötterna hade jag låga (inte så fotvänliga) stövlar, typ Peter Pan. Ingen klack men något platta. Men i mitt tycke, helt okej (i alla fall för utställningsringen). Jag har ju haft dem förut så det är inte första gången de används, menar jag.

När jag sprungit klart i går, söndag skyndade jag mig hem för att snabbt svabba av mig, byta och forsa iväg för att hinna se tolvåringen dansa. Visby Dansskolans stora uppvisning krockar nämligen alltid med SSRK:s hundutställning. På fötterna satte jag då mina vanliga skor med kilklack. Inte så hög men lite klack.



När dansen är slut och vi ska bege oss hem känner jag att jag knappt kan stå på vänster ben. Vad??? Fattar ingenting. Tar mig hjälpligt till bilen man kan knappt koppla (ja, jag kör manuellt). Värre blev det hemma. Fot-skrället svullnar lite på yttersidan, där knölen sitter och den går inte att stå på. Så ont har jag så tårarna inte går att hejda. Vad har hänt?

Idag, efter värme bandage och viloläge hela natten, har den blivit något bättre men att stå vid trimbordet är inte att tänka på. Jag har fått boka av idag och är hemma och vilar fot-eländet. Kunde den prata skulle jag vilja att den berättar vad det var den inte tyckte om. Eftersom den ger igen på det här sättet, menar jag.

Men annars gick det bra! Puma, den gamla stöten skrällde till igår igen och tog sitt andra CK. Tolvåringen lyser på dansgolvet och jag är en stolt mamma och matte.


Puma vilar ut efter en krävande helg.

Kommentarer
Postat av: Malin B

Det lät "mysko" att få ont utan att göra något... Men man förstår sig inte alltid på allt här i livet... Håller tummarna för att det går över lika fort som det kom. Härligt att det gick bra för både dotter och hund!

2012-05-07 @ 22:13:50
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: mammakero

Knöl som svullnar? Så konstigt... Jag förstår verkligen att du önskar foten kunde tala och berätta vad som är fel. Kan det verkligen vara skornas fel? Inga sår som är inflamerade? Har knölen en annan färg än resten av foten?

Grattis matte och mamma!

2012-05-08 @ 08:50:22
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Kitty

Ajaj :( Inte okej! Hoppas det är ännu bättre idag!!!

2012-05-08 @ 11:28:47
URL: http://kittty.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0