Söndagsfrid

Så var det då söndagskväll igen. Så här dags på helgens sista kväll brukar vi bära agilityhinder i ridhuset i Muldes. Men denna helg var det tävling mitt på dagen i stället. Skönt att få slappa framför TV:n och om en stund ska jag se Solsidan.
Tävlingen gick inte som förväntat av trettonåringen, så den pratar vi inte mer om.

Igår besöktes hunden Marvins grav. Massor av folk kom och gick på djurbegravningsplatsen. Verkligen en välbesökt plats denna Alla helgons dag. Sen åkte vi vidare för att tända ett ljus på pappas grav. Även där hade många tänt ljus men det var inte samma trafik genom grinden som hos djuren.

På kvällen ville trettonåringen åka ut till djurbegravningsplatsen igen för att försöka ta några kort. Det gjorde vi. Massor av människor kom ännu för att tända ljus hos de bortgångna fyrbenta vännerna.
Känslan att stå där i havet av ljus är obeskrivlig. Helt otrolig! Tyvärr går det inte att återspegla på kort. Men jag tog ändå en bild med mobilen.


Kommentarer
Postat av: Äldsta dottern

Stavning "Marwin" MED W INTE V!!!

2012-11-04 @ 19:43:16
Postat av: mammakero

Såå fint!
Vackert!

2012-11-04 @ 20:19:21
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Malin B

Det är verkligen mäktigt med alla ljus som tänts denna helg. Fint med en egen gravsten för er hundängel. Jag har faktiskt aldrig sett någon sådan förut.

2012-11-05 @ 07:17:49
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Mia

Jag tycker det är helt underbart att det finns begravningsplatser för de fyrfota familjemedlemmarna, de är också älskade och saknade... <3

2012-11-05 @ 14:05:21
URL: http://www.matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0