Utmärkelse

För ett tag sen fick jag två utmärkelser men med samma tema. Den ena fick jag av Bara Anna och den andra av MalinB.
 
Jag tackar och bockar för förtroendet, eller nyfikenheten. Uppdraget går nämligen ut på att berätta åtta saker om sig själv. Ha, ingen konst. Här finns mycket att berätta om, eller?
 
Nr: 1
Min pappa kommer jag inte ihåg så mycket av, han dog när jag var åtta år. Cancern såg till att hans liv inte blev så långt och att jag och mamma blev ensamma.
 
Nr:2
Jag är så kallat "sladd barn" i en syskonskara på fyra. Redan som sex åring blev jag moster till J. Hon har varit mer av en syster för mej än hennes mamma. J har precis i dagarna kommit hem från Nigera tillsammans med sin man där de äntligen fått ta med sin son hem. Är så glad för deras "mamma och pappa lycka".
 
Nr:3
Så länge jag kan minnas har det funnits hund i huset, när jag växte upp. Jag var så arg på min mamma som inte kunde sköta om hunden som man bör. Gå ut och gå och aktivera, ni vet? Nej, hon tyckte vi hade stor och tillräcklig trädgård. Hua!!! Tänk att jag redan som barn var så "hund-förnuftig".
 
Nr:4
Som fyrtioårskris valde jag att bryta ihop totalt vid "väggen". Totalt sönderstressad bestämde jag mig så småningom att göra det jag älskar mest här i livet. Jobba med hundar, på riktigt!
Utbränd + äh = .starta eget!
Jag valde att jobba så mycket jag orkar och det gör jag. Jag mår idag bra, är fattig men har kvalité i livet. Det är värt väldigt mycket för mig.
 
Nr:5
Jag har alltid velat bli frissa men fick tidigt höra att min rygg inte skulle klara av det. Så jag har nöjt mig med att "hemma klippa". Klippte vänner, mig själv, vänners föräldrar. Det såg antagligen inte klokt ut men jag tyckte det var fint. Färgat mitt eget hår har alltid gjort. Ibland med mindre lyckat resultat.
Till slut blev jag vuxen och tog kommandot över mitt liv och blev frissa. Men hundfrisör! Så det kan bli.
 
Nr:6
Min första hund klippte jag när jag var tio år. En vit dvärgpudel som hette Lotten. Jag frågade mamma och hon sa att det var okej. Tror ni hon var vid sina sinnes fulla bruk?
Som tur är finns det inga kort.
 
Nr:7
Jag är hopplöst dålig på att ljuga. Jag snärjer in mig i alldeles för mycket prat som skvallrar om att jag är ute på hal is. Den enda jag lurar bra, är mig själv.
 
Nr:8
Jag har ridit väldigt mycket. Började som åtta åring och höll på konstant tills jag var arton. Har haft några återfall som vuxen även om jag bytte hästar mot hundar. Jag har ridit in otaliga, tävlat och provat på att rida akademiskt.
Sanningen: Jag har endast tagit fem (5) ridlektioner i hela mitt liv. Tre av dem var för Sylve Söderstrand. Vem han är?
Han är idag förbundskapten för Sveriges ridsportstjärnor. Men då, var han en helt vanlig kille som var väldigt duktig på hästar.
 
 
Det var det!
Nu ska denna utmärkelse skickas vidar men ni vet, jag är ju så dålig på det. Den som vill får ta över den här och nu. Var så god!
 
Här kommer några bilder från en förmiddag tillsammans med en av mina kunder.
 
Ville har nyss kommit. Det är ca: 10 v sen han senast blev klippt.
 
Först blir det ett bad.
 
Sen tork och föning. Viktigt att få all päls rak och utredd.
 
Klippt och klar enligt matte och husses önskemål.
 
Ville är en korsning med "Bomullshund " Coton de Tuléar och en väldigt mjuk, ullig och tidvis tidskrävande päls.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: bara anna

Vad roligt att läsa om dig! Så ledsamt med din pappa. Hur gammal var du när han dog? Vad var det för sorts cancer? Min pappa dog -06 i tjocktarmscancer.
Att du ridit så mycket hade jag ju ingen aaaaning om. Kul! Jag har också ridit en del men nu var det tyvärr längesedan. Har t o m haft två egna hästar.

Så fin hunden blev! Tycker det är jätteroligt att få se före och efter-bilder. Visa gärna mer när du får tillfälle!

Kram!

2013-02-19 @ 20:40:06
URL: http://annacecar.blogspot.com
Postat av: Mia

Kul att veta lite mer om dig! Men sååå fin killen blev, vad duktig du är!

2013-02-19 @ 21:08:40
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Anonym

å va fin han blev :)du är verkligen duktig å så kul att läsa om dej , kramen

2013-02-19 @ 22:15:48
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: mammakero

Så kul att läsa dessa 8 sanningar! Nu lärde jag känna dej lite till! Jätteroligt med på jobbet bilder! En jättesöt Ville, vars ansikte du så snyggt klippte fram ur ullet!

2013-02-20 @ 07:12:37
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Malin B

Vilka fina kunder du har!
Kvalité i livet går liksom inte att köpa för pengar så summa summarum är man som rikast om man trivs och är glad! =)
Det är alltid kul att få höra mer om människan bakom bloggen.

2013-02-20 @ 20:47:22
URL: http://malinbs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0