Aldrig för sent att lära

Trettonåringen pluggar religion. Hon läser högt för sin mamma och frågar mellan varven om "jag hänger med?"

Ärligt, nej det gör jag inte.
Jag har sällan varit intresserad men inser att det faktiskt är ganska intressant med Bibelns historia.
Har ni läst Bibeln?
Det har inte jag men jag är konfirmerad.
Alltid något!

Nu har i alla fall intresset väckts något. Vem var Abraham och Mose, vad är skillnaden på ortodox och katolsk. Kristendom, vad är det egentligen?

När jag fick se att serien The Bible skulle gå på Tv i påsk bestämde jag att bygga på kunskapen lite.

Första delen gick igår och jag satt ensam i soffan tillsammans med en sovande Puma på golvet. Inte mycket intresse av de övriga familjemedlemmarna alltså.

Någon annan som såg?



Kommentarer
Postat av: Malin B

Nej, jag såg inte.
Jag gick i söndagsskolan som barn, jag är konfirmerad men jag har inte SÅ stor koll ändå... Men jag får ändå mina perioder då jag är INTRESSERAD. Mera "djupt" kanske, när döden knackar på. Uppväcks på YTTERSTA DAGEN. Menar man MIN "yttersta dag" eller kommer det en för alla? På tredje dagen uppstånden igen. Räknat från NÄR? När jag dör? När prästen överlämnar vid begravningen?
Jag tycker det är superintressant men det brukar det bara vara jag som är...
Jag lär väl få alla svar en dag, men då är det ju liksom för sent. ;)
Ärligt talat är ju påsken en tid då vi verkligen skulle kunna få svar på alla de där frågorna...

2013-03-29 @ 15:05:52
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Izabell

Nej den missade jag..:-( Är inte heller konfirmerad men har klarat mig ganska bra ändå..;)

Glad Påsk!

Kraam Izabell

2013-03-29 @ 15:11:13
URL: http://www.mysbella.blogg.se
Postat av: mammakero

Jag fick en bok av mina morföräldrar när jag var liten som hette 100 berättelser ur bibeln. Den har jag fått uppläst för mej, men själva bibeln har jag inte läst. Konfirmerad är jag men vad hjälper det? Såg en liten del av Moses och uttåget ur Egypten.

2013-03-29 @ 16:48:04
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Hanna Karlsson

Jag gillar att läsa Bibeln. Tyvärr så gör jag det sällan då det är så mycket annat som tar uppmärksamheten.

2013-03-30 @ 06:35:32
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Pia

Nej jag såg inte den, och ärligt så är jag inte så intresserad av bibeln. Det finns för mycket som kommer i släptåg med religion... men jag respekterar allas olika tro, bara jag får ha min egen ;) Hoppas verkligen att du får en go och glá påsk!!!!
Kramar

2013-03-30 @ 09:44:32
URL: http://www.marlonzacco.blogg.se
Postat av: Aina Fröjd

När jag var ung fick jag för mig att läsa hela bibeln. Det gjorde jag, men bara lite varje kväll så det tog sin lilla tid.

Glad Påsk till er alla !

2013-03-30 @ 09:49:46
Postat av: Linda

Nix - jag såg inte. Och jag är mycket dåligt bevandrad i bibeln. Är inte konfirmerad heller. Men det lilla man kan om historierna i bibeln är ju i alla fall rätt spännande historier.

2013-03-30 @ 10:39:17
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0