Lättnandets dag

Nu har även försäkringskassan godkänt min sjukskrivning. Att inte bli trodd och lägga sin lilla energi på att bråka med försäkringskassan, var inte det sätt jag hade tänkt försöka bli frisk på. Nu har jag inte bråkat med FK, för jag har inte orkat det, men energin har det tagit från mej i alla fall. Man går ju och oroar sig och funderar på hur man ska klara sig ekonomiskt om man ingen ersättning skull få. Men, som sagt, nu är det klart. Vilken lättnad det var!

Den snälla handläggaren från FK ringde och ville berätta för mej på en gång. Han var ledsen för min skull och sa att jag nu kunde koncentrera mig på att bli frisk och lägga oron om ersättningen bakom mej. Det är ju så sant men när vi lagt på luren brast alla mina barriärer. Jag gråt och gråt. Tonåringen kom ner från övervåningen och såg förfärad ut. När jag förklarade mellan mina hysteriska hickningar, att jag får pengar, undrade hon varför jag grät? Ja, det kan man undra? Lättnad ,tror jag. Sen kom frossan och huvudvärken. Gud, så konstigt kroppen reagerar. Är just nu totalt utmattad och tänker krypa ner mellan lakanen.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh, så bra att de godkände det, jätteskönt att höra! *kram från Solna*

2007-11-08 @ 10:20:37
URL: http://jpsfilosoferande.blogg.se
Postat av: Ulla-Britta

Grattis eller vad man nu ska säga om vinsten över/från försäkringskassan! Skönt för dig att det ordnade sig med det, allt sådant tar så stor kraft när man mår dåligt redan innan. Sitter här och ser på programmet Lyxfällan, otroligt vad folk kan skuldsätta sig. Man kan förstå lite men inte denna familj som köper ALLT på kredit, räntekostnader på 20.000 i mån...oj, bäst man aktar sig!
Koncentrera dig nu på att bli frisk och planera framåt med nya planerna! Klipp, klipp...eller var det chipp, chipp han sa i programmet Haik.

2007-11-08 @ 20:47:42
URL: http://rindi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0