Min kompis

                                                                                                                                                                       image280

Idag är det särdeles vackert väder här. Jag och S har varit på prommis tillsammans med Puma. Startade vid 8-snåret och landade hemma hos mej 9.40. Vi pausade med trevligt snack och fika i solen på terrassen. Två stolar i ett hörn där solen värmde gott och räcket som bord. Det är så det ska var på våren. Det är då man njuter som mest. Det var så varm att S till och med drog upp byxbenen. Själv var jag tvungen att ta av mig så att jag bara hade en t-shirt. Kort ärm alltså, ja, jag ljuger inte.

Sen följde jag S halvägs hem och har nu fått i mig lite lunch. På hemväg plockade jag en stor bukett vitsippor. Helt slut har jag nu hamnat på kontorsstolen och ska sätta igång med en skattedeklaration som måste rättas. Gjorde fel och det var ju tur att revisorn fick se det. Vad skulle jag göra utan henne?

I köket kör min kompis Roomba runt och fixar lite grus och hundhår. Det är många som har funderingar och frågor om min bästis Jag ska svara:

Ja, den fungerar jätte bra. Den tar längre tid än om man själv damsuger, självklart men den gör rent. Man kan nog aldrig byta ut den mot en befintlig städning, men som ett komplement till oss skitgrisar. Till oss som normalt damsuger var och varannan dag är den helt klart gångbar. Den snirklar sig in och runt stolsben, går längs väggen och har en liten borste så att den kommer åt smuts som ligger intill väggkanten. I hörn har den däremot lite svårt att komma åt.

image296

Kommentarer
Postat av: MaryChamberlain

Härligt med solvärme!!! Det har vi inte haft så särskilt mycket av tidigare!! Massor att ta igen!
Deklaration låter så tråkigt, och du som får göra om den en gång till....
Roomba kör kanske med devisen:
"Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete!"

2008-04-11 @ 13:53:26
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: MO

Vilken söt vitsippa...Så mycket motion du fått idag, skönt. Vi har med haft fint vårväder fast lite kallt om man inte sitter i lä...Jaså du har en sådan lyxig liten kompis...verkar ju kanon för oss som ändå dammsuger ofta, ja som ett komplement. Ha en riktigt go helg, kramar

2008-04-11 @ 14:26:00
URL: http://www.medaljongen.blogg.se
Postat av: Annsingen

Nämen det verkar ju den lilla filuren ni skaffat sköta:)))

2008-04-11 @ 15:20:36
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Annsingen

AJajajaja stackars dej;))

2008-04-11 @ 16:13:22
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: evans

Vad härligt att kunna sitta ute i kortärmat! Ok, det skulle väl jag också kunna göra, men då skulle jag frysa som satan :) Fast idag snöar det inte! Lite i morse, visserligen, men nu smälter det! Yeey!

2008-04-11 @ 16:58:19
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: Dikesgrisen

Våren har kommit här med idag!
Jobbat idag, jag måste tillstå att en dag som denna har jag nog det bästa jobb man kan ha. Har letat murklor (utan framgång), varit på långpromenad, tittat och lyssnat på vråkar (som hade vårkänslor) och så hittade vi grodor som gjorde fler grodor, bla... Har ju städat och lagat mat också! Så när jag kom hem så upplevde jag en härlig avslappnad känsla.

Hej...

2008-04-11 @ 20:53:37
URL: http://dikesgrisen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0