Nästan som vanligt

Jag har haft ett par dagar med bra fart. Nästan som vanligt faktiskt. Jag har jobbat undan lite på skrivbordet. Lagat mat, tvättat och jag, ni vet som vanligt. Skillnaden är att jag har fått det GJORT. Det brukar ju stranda i något halv gjort eller bortglömt.  Min koncentration  är inte den bästa och jag missar liksom att jag höll på med något annat. Så är det hela tiden.

Men, som sagt, ett par dagar har varit riktigt bra, trodde jag.
I förmiddags höll jag på att fixa lite i tvättstugan när maken kom in och sa,
" du kan ju inte dricka kaffe, hänga upp tvätt och skura handfatet på toaletten samtidigt, det fattar du väl?"

Va då? Inte kan, så har jag ju alltid gjort.

image114

Det var precis där som jag fattade! En liten hjärncell viskade till mig att det är precis det som är felet med mig. Jag ska vara så himla effektiv att jag inte kan andas i mellan varje moment. Det finns inte ens något "mellan" för momenten sker samtidigt.

Då bestämde jag mig för att kaffedrickandet fick vara färdigt. Jag hällde ut den skvätt som var kvar i muggen, som naturligtvis var kallt. Hinner ju inte dricka upp det när jag ska hänga tvätt.
Sen gick jag in på toa och skurade färdigt handfatet. SEN hängde jag upp tvätten och jag hängde upp ALLT, det är inte så vanligt nämligen för jag brukar avbryta mig med något och glömma vad jag höll på med.

Är det konstigt att jag är stressad? Nej inte alls, frågan är hur jag komma ifrån mitt "arbetssätt", eller så kanske det brukar vara så här? Någon som vet?


Kommentarer
Postat av: Nilla

Hej på dej
Det du berättar är så himla bekant,jag tror de flesta kvinnor gör så..man är ju så himla effektiv..Smart drag att sluta att vara så bra,gör som gubbarna ta en sak i taget och gnäller någon att det tar tid så bara säg --jag gör som ni boys..he he

2008-02-10 @ 20:51:23
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: Pialotta

Så där är jag oxså.. allt eller inget.. Koppar över allt med kallt eller ljummet kaffe;-)
Vi kvinns är nog så lite till mans, men det är ju inte alls bra i längden.
Man kan så lätt åka på en propp.
Ha de fint o stressa mindre i morgon då:-)
Kram

2008-02-10 @ 20:55:59
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: MO

Ja du inte vet jag hur vi ska komma undan denna effektivitet..vi är nog många som känner igen oss. Sitter jag på dass, kan jag borsta tänderna, skura handfatet...o ja, göra nummer 1 el 2 samtidigt...ja i alla fall på lilla toan där allt är inom räckhåll när man sitter på dass...Tur att du har en uppmärksam man som får dig att tänka till. Bäst att färda en sak i taget o kanske pausa lite i mellan...lätt o säga men svårare att genomföra, kramar

2008-02-10 @ 20:58:38
URL: http://www.medaljongen.blogg.se
Postat av: Linda J.

Hejsan Pernilla!
Jag har under en kort tid "lärt känna" dig genom din blogg och upptäckt att jag inte är ensam om mitt "beteende", mina gråa perioder och mitt ständiga kontroll behov. Varje gång du har skrivit om dina dåliga dagar tänker jag: men va, det är ju jag.Jag kan berätta att min "åkomma" kallas för ångestsyndrom. Man ska ju ägenligen inte jämföra sånt här men det är som en liten, liten tröst.
Kram från en som vet-Linda J.

2008-02-10 @ 21:37:13
Postat av: britten

ja du vad ÄR det med oss jag känner igen mig så i det att man ska göra sllting ..jag till och med passar på att rengöra tvättfatet när jag sitter på toa !!!!suck..å så gör jag lite annat nyttigt när el tandborsten går..suck suck..

2008-02-10 @ 22:27:18
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: JennyPenny (Solnabon)

Tur du har en observant man, tala om för honom att han inte får sluta med att vara det!

2008-02-11 @ 08:34:17
URL: http://jpsfilosoferande.blogg.se
Postat av: Matte

God morgon. Nepp stressa är inte bra (hmm gör jag det, njae tror inte det) tyvärr är det väl så att samhället vrider sig åt den stressiga sidan och du kanske förstår varför jag ser fram imot denna resa i sommar och de kommande helgerna där man kommer från jobbet på fredagen och glider raka vägen ner till båten och kastar loss för att komma hem på söndagskvällen! Låter i alla fall som du har haft en bra helg, ha en underbar dag. /M

2008-02-11 @ 08:48:06
URL: http://hakansson.blogg.se
Postat av: Annsingen

Oj vad jag känner igen mej! Är exakt likadan...Försöker jag med att göra en sak i taget men ibland går det bara inte...

2008-02-11 @ 09:58:34
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: MaryChamberlain

Det är inte någon tröst, men jag gör oxå så! Jag börjar lite överallt att städa. Ungefär i mitten av städningen undrar jag alltid vad jag gör, för det ser stökigare ut än det gjorde från början...
Det enda sättet att bryta ett dåligt mönster är att först bli medveten om mönstret och hur ofta man upprepar mönstret. När du vet vad du gör kan du sedan bestämma dej för att göra allt på ett annat sätt...

2008-02-11 @ 18:33:39
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0