Oj, så länge jag varit borta

Vi drog iväg på en liten campingtur i början av veckan. Vädret har varit underbart och maken bestämde sig för att ta riktigt ledigt.

Nu kommer bekännelsen, vi har köpt en husbil. Bättre avkopplingsredskap än en husbil på Gotland är nog svårt att hitta. Det finns INGENTING att göra, jag menar ingenting. Det enda bekymret är vem som ska ta hand om de tre tallrikarna och den minimala kastrullen som bör diskas. Sååå himla skööönt!

Vi har badat i en underbar vik som heter Hamra. Ha ha, dit hittar inte dessa rackars turister som trängs på Toftastrand. (Förlåt!)
Man ligger där i solen och det är 20 meter till närmsta granne och skulle någon komma och lägga sig närmare blir man näst intill irriterad. Ligger man på Toftastrand har man 20 centimeter till närmsta granne och är inte ett dugg irriterad, bara glad att man har en bit sand att ligga på.

I Torsdags fick vi göra ett avbrott för ett läkarbesök. Ja, det gamla vanliga alltså. Då jag är sjukskriven måsta jag ju dit en gång i månaden. Jag och herr doktorn var mycket överens om att jag ska försöka att komma igång på 25% i september. Innan jag skulle gå envisades han med att göra ett stressprov på mig. Snabba lätta tal som jag normalt skulle klarat hur enkelt som helst. Provet går ut på att se om jag klara pressen eller om det låser sig. Gissa om det låser sig? Totalt blockerad blir jag och skäms så jag tror att jag ska svimma.
"100-7?"
Eh, vänta, mmm det är, phu men vänta nu......hmm (fan ta mig samman, tänk tänk. Ett djupt andetag och hjärnar kommer igång) hmm ehh, 93!" Jag känner mig  så stolt och glad.  
"93-7?"
Nej! Jag vill svar:
"Jag kan inte", men det går ju inte. Jag försöker febrilt att räkna på fingrarna men det går inte det häller. Doktorn ser att jag vill falla ihop i tårar av skam och säger helt lugnt "Pernilla, det här bevisar bara att du inte är i Mål ännu".  Ja, så är det väl, men jag ser målsnöret nu och jag har alltid haft brottom på upploppet. Nu gäller det bara att hålla tempot som en travhäst och inte falla i galopp.

Puma har varit med i husbilen, såklart.
Jadå, Puma har varit med, såklart.

Kommentarer
Postat av: soffie

nej men va mysigt det låter,det är min dröm att åka runt i ett annat land med Husbil helst Nya Zeeland,men varför inte börja med Gotland det är ju betydligt närmare.

Hoppas du har det bra i värmen,va goo han är din vovve.

Hoppaa du mår bättre när du ska börja jobba det låter ju bra att bara ta 25% i början va bra doktorn verkar va..

kramen

2008-07-27 @ 22:55:26
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Nilla

Häftigt med husbil..

Sparken i rumpan funkade bra,jag är nöjd ingen placering men han var duktig och det var 30 grader säkert 45 i ridhuset...ha de bra

2008-07-27 @ 23:17:13
URL: http://fnilla.se
Postat av: Åsa

Välkommen tillbaka. Skiit. 93-7 det hade jag också bangat på bara så där.... Vilken kontig test?! Den har jag aldig fått göra, däremot fick jag göra en test om jag var självmordbenägen. Jag tyckte dom var helknasiga när jag skulle göra den men svaren visade att det var jag inte så då blev dom lugna.

Husbil vill min dotter ha när hon blir stor och kanske får jag åka med henne på en tripp. hade varit trevligt.

2008-07-28 @ 00:08:16
URL: http://galanthus.blogg.se/
Postat av: ejmis

Håll dig i trav nu min vän =)

2008-07-28 @ 00:53:54
Postat av: Ann

God morgon! Låter som ni hade en bra vecka.SÅ skönt!

2008-07-28 @ 07:26:39
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: britten

vi brukar låna en kompis husbil ibland och det är underbart ...GRATTIS

2008-07-28 @ 17:36:57
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Mikka

Men ska du inte berätta om min trip efter mat då mamma ? :D

2008-07-28 @ 18:18:50
URL: http://dottern.blogg.se/
Postat av: mammakero

Ja du. Jag hade nog inte klarat 93-7 utan en jäkla massa huvudbry... Hemskt att tänka att jag hade mvg i matte A... Ja, vad du än gör, håll dej i trav! Blir det någon annan gångart för dej blir det nog sken galopp igen....

Det är så skönt med semester!

Vi är hemma en snabbis och tvättar, varit på bröllop och på måndag ska vi på födelsedagskalas i Jönköping. Annars är vi i stugan dit även mobiltelefonerna har svag täckning...

2008-08-02 @ 19:24:59
URL: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0