STORA droppar!

Under gårdagen pysslade jag lite hemma på tomten. På västersidan av huset skiner solen och det är klarblå himmel. På östsidan tornar mörka lilasvarta moln upp sig. Jag störtar iväg och hämtar in den torra tvätten och inväntar regnet. Jag sätter på en kopp kaffe och tittar upp mot himlen på den östra sidan. Nej, inga moln, fortfarande klarblå himmel. Hm, vart tog det vägen, regnet? Tittar ut mot andra sidan igen och får till min förvåning se att molnen är borta. Väck, försvunna?

Någon timma senare kommer maken och åttaåringen hem. De har varit på tur och befunnit sig en mil hemifrån. Åttaåringen berättar med stora ögon om regnet och visar med sina händer hur stora dropparna varit.......som tennisbollar.

Bilden är tagen förra året på en av Julis regniga dagar.

Kommentarer
Postat av: mammakero

WOW! Tänk om du fångat de bjässarna på bild!!

2008-07-10 @ 22:08:35
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Ann

God morgon! DET var regndroppar det:))

2008-07-11 @ 06:32:16
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Nilla

God morgon på dej

Trodde det skulle bli regn i går kväll för det blev mörkt men sen bara försvann det och vi fick en kanon kväll....någon gång ska man ju ha tur

2008-07-11 @ 07:51:08
URL: http://fnilla.blogg.se/
Postat av: Tina

Hoppas dessa moln inte kommer till oss:)

Jag vill fortfarande ha sol och inget annat;)



Nej, regn har vi fått gott om så det vill vi inte ha.



Sitter här och är trött och dessutom har jag fått hicka, väldigt jobbigt! Har jobbat i natt och skall jobba inatt igen.



Ulla-Britta träffade jag först på telefon, när Nova var lite, sedan kom ju Kita och Ricco in i bilden.



Därefter blev det Klara, Spike m.m efter Hjalle och Bonnie.

Jag gillar Ulla-Britta helskarpt och vi har varit vänner under en lång tid:) :)

Eftersom vi bor så långt bort från varandra, så ringde vi förr flera gånger i veckan!!! Det var ljuvligt!!! Vi pratade om allt som rör hundar och dess avel.



Som du vet och förstår så kunde ju inte Ulla-Britta och jag ringa till varandra stup i kvarten när cancern uppdagades och orken tröt och värken är olidlig!!!

Att se en vän som man gillar väldigt mycket plågas av sina smärtor är olidligt!!!



Jag önskar att jag kunde göra Ulla-Britta glad mellan varven genom att sitta och prata med henne och kanske kramas ibland:)



Hoppas Ulla-Britta sagt något gott om mig!



Kram Tina

2008-07-11 @ 08:26:26
URL: http://lordcaalveerts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0