Gjorde ett test

image213
Satt för några dagar sen och läste en tidning som heter "Drömhem & Trädgård". Där fanns ett test om vilken "färgtyp" man är. Hur jag än gjorde kom jag till den "Svart/vita typen". Så långt kan jag hålla med, håller ju på att inreda ett kök helt i svart, vitt och grått som basfärger. Men sen läser jag vidare om hur denna typ är och då står det så här. "

Om du tar in andra färger i din inredning är det oftast häftiga accentfärger som rätt, chockrosa, lila eller kanske lime. Finstämda färgskalor med subtila nyansskillnader är definitivt inte din grej."

Pratar med en kompis och berättar då om testet och att det där med accentfärger i alla fall inte stämmer på mej. Hon gapflabbar i telefonluren. När jag ber henne förklara, för jag fattar faktiskt inte vad hon menar, kippar hon efter andan i andra ändan av telefon ledningen. 
"Era illgröna tallrikar med matchande decilitermått. Du har hittat ljus i samma färg också. Väggen i åttaåringens rum är skarpt lila/rosa och på kontoret är en vägg orange", vrålar hon och skrattar ännu mer.

Jaha, du menar så!
image214

Kommentarer
Postat av: Malinbayard

Vad skönt med vänner som kan förklara! =)

2008-03-18 @ 10:53:47
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Annsingen

Ja bara att hoppas han inte bantar!

2008-03-18 @ 11:46:25
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: JennyPenny

*s* Hur sjutton kunde du inte förstå accentfärgerna. För det första jag tänkte när jag läste vad du skrev så tänkte jag också på dina illgröna tallrikar.

2008-03-19 @ 09:21:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0