Jag har överlevt helgen

Det har varit en jobbig helg men jag har överlevt och nu ska jag vila när det andra jobbar, haha.

Vi fick beskåda en underbar dansavslutning i lördagskväll. De är så otroligt duktiga och jag är så stolt när mina egna barn är på scenen. Tonåringen dansar inte längre själv utan är ju "hjälpfröken" till de minsta grupperna. När dagen var slut kom hon ut med famnen full av blommor som de små änglarna givit sin snälla "kissfröken". Kissfröken? Ja, så kallas det i början på Visby danskola, för hjälpfröknarna får nämligen rycka in när de små måste kissa och det händer ofta.

image378

image379

Sen var det fotboll i söndags. IFK: s minilag för tjejer spelade. Hur det gick? Nja, vi pratar inte om det just nu, men det var underhållande.
Det blev bara två matcher av planerat fyra. Jippi, jag hade vilja och ork i bagaget och gissa vad jag åkte? Naturligtvis och tittade på hundutställningens andra dag.

Jag är så glad att jag åkte dit. Jag fick hälsa på "fastlandsbekanta" och ny bekantskaper. Allt kretsar kring den underbaraste av alla hunduppfödare, U-B, vi har alla hundar från hennes uppfödning och på så sett fått lära känna varandar allihop. Tack U-B!

På hemväg stoppar en Springermatte mig och tackar. Hennes hund har fått Cert (hur stort som helst). Jag tittar förvånat och säger att hon inte ska tacka mig, det är inte jag som ställt ut och visat  hunden Jag var inte ens där när det skedde. Hon slår ut armarna och utropar "men du har klippt honom".  
ÅHhhhhh va det värmde, det lever jag på mycket länge.

Kommentarer
Postat av: Hanna ^^

Ha en najs måndag!! ^^

2008-05-12 @ 10:27:00
URL: http://hannaofsweden.blogg.se
Postat av: mammakero

Bra jobbat Pernilla!!!
Dansuppvisning, fotbollsmatcher och utställning!
Det bästa priset en hundfrisör kan få dessutom!
Grattis och kram på dej!!

2008-05-12 @ 11:17:08
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Wow, vilken komplimang! =) Om klippningen.
Din dotter har en väldigt uppgift också, dock ett frökennamn som jag aldrig tidigare har hört. ;)
Så många fina blommor.

2008-05-12 @ 13:20:48
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Nilla

Hej
Det är ju jätteroligt att få credit på det man har gjort sug åt dej ..hunden hade ju inte vunnit om den var fult klippt...må så gott

2008-05-12 @ 13:42:25
Postat av: MO

Vad gulligt..kissfröken, hihi...jättefina blommor hon har fått. Vilken komplimang du fick, så kul, du måste vara duktig på att klippa, synd att du bor så långt iväg (eller är det jag som bor långt iväg..), kramar

2008-05-12 @ 15:05:40
URL: http://www.medaljongen.blogg.se
Postat av: Ulla-Britta

Verkligen TACK!! För all hjälp med klippningar av flera av våra fina vovvar!! Tyke var som vanligt tjusig men han blev dag ett slagen av lillebror Casper båda med CK-så kul. Men dag 2 visade Tyke om igen var skåpet skulle stå;-) Jag har nog inte riktigt fattat det men det känns skönt! Tack-KRAM

2008-05-12 @ 20:16:16
URL: http://rindi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0