Det går fort

Nyss hade jag kortbyxor och kortärmad tröja på promenaderna med hunden. Nu letar jag varje dag efter en tjockare tröja eller varmare jackor. Ska jag redan ta fram vinterkläder? Nej då går jag hellre och fryser tror jag.

Det är lustigt med oss Svenskar för när det blir höst och stövlar och jackor börjar säljas i affärerna, då spelar det ingen roll hur varm det är ute. De nya kläderna ska på och sen punkt och slut.
Skillnaden  med mej är att jag inte vill köpa nya eller sätta på mig tjocka kläder. Jag vill ha kvar den varma årstiden lite till. Men vad hjälper det att jag går och fryser? Ute är det höst i alla fall.

Jag får nog se sanningen i vitögat och sticka huvudet i lådorna och rensa ut solskärmar och stoppa ner vantar och mössor. Men det tar emot.

Mosskog
Ingen mössa men mossa.

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Gör du det för här uppe fick vi 5 cm snö i tisdags, men som tur var smälte det bort under natten :)

2009-10-09 @ 18:40:19
URL: http://www.kamelens.se/blog/
Postat av: Lena

Inte kul när vinterkläderna ska fram. Min tonåring har ingen jacka än. Jag tjatar hela tiden att vi måste köpa en. Men det finns ingen hon vill ha.

Vad gör man?? Hon får väl frysa helt enkelt.

//Lena

2009-10-10 @ 10:23:10
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0