Hallå, vem är du?

Jag och elvaåringen springer i full fart in på Ica Maxi. Vi har lite brott men är inte stressade. Jag tvärstannar vid ett bord med servetter och tvekar ett par sekunder om jag ska, eller inte. Då hör jag en röst från andra sidan.
"Heeej!!"
Jag tittar in i ett par ganska bekanta ögon men ändå inte bekanta.
"Hej!" svara jag.
"Hur ääääär det?!!!!"
Nu har glädjen i ögonen smittat av sig till mej och jag svara hurtigt.
"Braaa, hur är det själv?" men tänker, Herre gud karl, vem är du? Snälla säg något som gör att jag kommer på vem du är.
Han svara
"Det är bra, lite förkyld bara".
"Ja, lika här," kraxar jag tillbaka, precis som om det inte skull höras. Rösten bar mig knappt.
Elva åringen går vidare med ett paket servetter i handen och just vidare måste jag också. Jag vet ju inte vem jag pratar med och vet därför inte vad jag ska säga. Bekant är han men ändå inte. Någon kund? Någon jag haft i kurs? Någon från något något av mina förra jobb?

Jag går vidare men har ingen aning om vem jag pratat med. Gissa om jag funderar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0