Nattliga funderingar

Den digitala lampan lyser 03.39 i sovrumstaket. Suck! Jag har legat vaken i lite över en timma.
Ja, jag vet. Jag är lite upp varvad igen. Resan har gjort sitt, sen har det varit en massa familjära aspekter som gör mitt liv lite rörigt just nu. Sen har jag genomfört en tävling med Puma och startat ett företag. Inte konstigt att jag måste mellanlanda och samla mig.
03.47.
Jag hör hur bilen med morgontidningen bromsar in vid brevlådan. Vi bor vid en ganska stor landsväg. Med "stor" menar jag bred och livligt trafikerad. Rena rama E4:an under sommaren, faktiskt. Det är inget som besvärar oss nämnvärt utom möjligen i Juli under industrisemestern. Då ska man inte försöka ta sig ut på vägen en solig Julidag klockan 16.30. Det är dumt! Då åker "badisarna" hem från stranden. Då de flesta turister verkar tro att Gotland bara har en strand, bildas ofta köer på just "vår väg".
04.03
Det hörs ytterligare en bil på vägen. Vem är ute och kör klockan fyra på morgonen? Ingen vanlig tid att fördas till jobbet på. Om man inte är bagare förståss? Kanske någon som är sjuk och ska till sjukhuset? Hua! Eller till BB!?
Kanske är det en stressad stackare som hellre tar en biltur än att snurra lakan i sängen timmer efter timme.


Kommentarer
Postat av: Malin B

Herr Bayard har också en sådan där lysande klockradio, nu de sista dagarna har jag varit alldeles för trött när jag vaknat till - ser inte ens vad siffrorna visar. ;) Vill ju inte gnugga mig i ögonen för att vakna ordentligt och titta. ;)

2010-01-07 @ 13:05:16
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Känner igen mig, skillnaden är att jag inte ser vad klockan är om jag inte tar på mig glasögonen.

2010-01-07 @ 15:14:30
URL: http://www.kamelens.se/blog
Postat av: Lena

Det verkar som du också är trött idag.

Vi får gå och lägga oss tidigt ikväll,

//Lena

2010-01-07 @ 17:44:44
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/
Postat av: Ulla

Det värsta jag vet är att inte kunna sova och det händer då och då så jag förstår din frustration att inte kunna sova. Hoppas du sover gott inatt istället.

Förresten va skönt att ni kom hem från Åre med alla ben i behåll

2010-01-07 @ 20:55:08
URL: http://ulla67.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0