Sol, svett och hundhår

Det har varit en tuff vår och för sommar för mej. Jag har inte fattat det riktigt själv, men jag jobbar ju faktiskt. Jag jobbar inte åtta timmar om dagen men nära inpå. Roligt är det och jag tycker det går bra. Det gör inte min familj. De skäller på mej för att jag är trött och har tagit på mig för mycket. Man tror att man känner sig sjäv bäst men det är inte alltid så.
Det har alltså varit lite för mycket för mej och det är ju tråkigt att jag inte riktigt är uppe i full kapacitet men det är fantastiskt roligt att jag har så många bokade hundar till mitt trimbord hela tiden.

De varmaste veckorna har jag svettats med sax i handen och trevliga hundar i mitt trim. Jag tycker det är så fantastiskt roligt att jag inte märker hur mycket energi det tar av mej. Det kommer liksom efter.........

Ni som hängt med här på Bloggen vet ju hur jag jobbat mig uppåt och jag har ideligen sagt att jag kommer att hamna i dalar och svackor. Konstigt att man inte själv märker när man är på väg ner i en dal? Min familj märker och de har fångat upp mig, som tur är.

Nu har jag haft några lediga dagar (3st) och det känns bra. Nästa veckan är fullbokad och sen ska jag anstränga mig för att ta det lite lugnare. För jag är inte så full av energi som jag tror.

En dag i trimmet!
Storpudel på torkning.


Kommentarer
Postat av: Susihus

Du måste vara rädd om dig. Tur att din familj säger ifrån. Ta det nu lugnt och njut lite av sommaren. Kram på dig

2010-07-23 @ 10:38:51
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: mammakero

Så är det alltid! Det är kul och du känner dej full av kraft... När kvällen kommer orkar du knappt somna, så trött är du... Så är det för mej!

Trögfattad är jag dessutom, så jag kan aldrig sluta "mitt-i". Därför slutar det alltid med värk i axlarna och huvudvärk som ett brev på posten...

2010-07-23 @ 17:18:24
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: ejmis

Var rädd om dig!

2010-07-24 @ 07:05:48
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0