Ett ljus till himlen

Det är måndag igen och en ny vecka väntar. Veckan som varit, var för mej en jobbig vecka. Inte för att jag hade för mycket jobb, utan för att jag hade det jobbigt. Vad är skillnaden? För mej har det handlat om tunga tankar. Jag har helt enkelt varit ledsen. När man drabbas av sorg får man vara ledsen, ja självklart. Men man vet aldrig när den kommer, ledsenheten. Men för mej kom den förra veckan. 

Jag hade det lite lugnare i trimmet förra veckan och det gjorde att jag hade tid att tänka. Det är nog det som är skälet till de tunga tankarna, minnena och saknaden som gör sig påminda. Jag stod på stegen i vardagsrummet och målade väggarna vita och fina samtidigt som tårarna envist rann på kinden. Det är faktiskt skönt att gråta men det tar en enorm energi av en.

Väggarna blev i alla fall färdigmålade och i fredags bestämde vi att vi skulle skicka iväg en rislampa. Det kändes som en bra dag att skicka iväg ett ljus till himlen. För några år sedan befann vi i familjen oss i Thailand under jul och nyårshelgen. Där skickades det upp mängder av rislampor på årsdagen av tsunami katastrofen. Det var så fint och känslosamt att se alla ljus försvinna bort över himlen. 
Nu skickade vi iväg ett ljus men för oss var det lika fint och känslosamt.  




Kommentarer
Postat av: Lena

Jag tror att man behöver stanna upp ibland och bearbeta sin sorg. Vi håller alldeles för mycket inom oss.

//Lena

2011-01-31 @ 20:58:01
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: soffie

va fint ni hade som sände upp den och va jobbigt det är att ha sorg massor av kramar till dej

2011-02-01 @ 20:27:55
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Malin B

Klokt att skicka i väg ljuset till himlen!

Skönt också att få i väg en massa känslor, antingen de kommer ut genom tårar eller ord.

Kram till dig!

2011-02-01 @ 21:24:09
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Camillasrum

Det är skönt att få släppa ut lite, sorg måste man få ha. hoppas det lättar snart. Kram!

2011-02-02 @ 09:42:13
URL: http://camillasrum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0