Mellan två jobb

Mitt mellan "svabb av golv" och "ska göra våffelsmet".
Väntar på att golvet ska torka så jag kan ta mig ut i köket igen. Lyckades stänga in mig hos datorn. Inte illa jobbat!

Det finns mycket på "skulle vilja göra listan" idag. Men jag inser att jag inte hinner allt. Lilla H kommer och bor över hos oss i kväll så golvet stod överst på prio listan. Hon blir inte så vacker i kläderna när hon kryper runt bland allt hundhår och annat grus de släpar in.

Mycket jag skulle vilja göra och på råga på allt känner jag mig lite sliten. Både till kropp och själ. Vaknade natten till fredag med feber. Hade i torsdags avverkat några timmar med en gammal (jo, vi börjar bli gamla!) god vän. Hon är sjuksyrra och hon antydde att min förkylning höll på att gå över styr. Men jag nekade, så klart.
Alltså feber, hög, dessutom. Vad göra? Jag har en god vän. Den bor i en ask och heter Alvedon.

När jag masade mig upp i går morse hade jag som plan att avboka dagens trimningar. MEN, kalendern är full i flera veckor framåt. Om jag ska omboka någon hund måste jag ju kunna erbjuda en ny tid. Suck! Mer Alvedon!

Ja, ja, hur som, det gick. Fredagen tog slut, hundarna blev trimmade och fick klorna klippta. Mattar och Hussar var nöjda och Pernilla var helt slut.
Men idag är det mycket bättre men, som sagt, lite sliten. Det blir nog bättre med lite våfflor, eller vad tror Ni? Och nu har nog golvet torkat så jag kan gå ut i köket och vispa ihop lite ägg med grahamsmjöl och mjölk. Då är smeten klar tills elvaåringen kommer hem från dansskolan.

Kommentarer
Postat av: mammakero

Men Pernilla! Du måste kolla upp den där förkylningen! Din vän har rätt, eftersom du i princip sen jul varit mer eller mindre förkyld! Hög feber brukar betyda inflamation med otrevliga bakterier, som lär betyda att du kan behöva hjälp att bli av med!

Visst hjälper våfflor ett kort tag och även att gosa en natt med söta lilla H!

Sköt om dej nu! Kram!

2011-03-26 @ 14:35:25
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Birgitta

se nu till att kolla upp förkylningen i nästa vecka (sonen hade varit förkyld i två veckor och nu har han dubbelsidig lunginflammation). Tyvärr så hjälper inte våfflor mot förkylning, men mot allt annat. Ha det bra!

2011-03-26 @ 16:31:48
URL: http://www.kamelens.se/blog
Postat av: Malin B

Tvi vale vilken envis bacill som slagit klorna i dig. Jag tillhör ju dem som "väntar ut" alla baciller och inte lyssnar på "goda råd" så jag är då rakt inte rätt person till att komma med några till dig heller...

Men jag håller tummarna för att du verkligen piggnar till, våfflor KAN göra susen och ännu mera sus gör säkert lilla H.

Stor kram!

2011-03-26 @ 19:22:40
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Lena

Nåra våfflor piggar ju alltid upp ;)

//Lena

2011-03-26 @ 19:23:14
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: Camillasrum

Ställ inte till det så du får lunginflammation eller nåt. Fick sambon när han varit sjuk i sju veckor utan att vara hemma. Men då fick han tillbringa fyra dagar på sjukhus istället ;-) Ta det lugnt och se till och bli frisk! Kram

2011-03-27 @ 16:28:17
URL: http://camillasrum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0