Ting som SKA fungera

Datorer och bilar är "ting" som ska fungera. Med det menar jag att de inte ska gå sönder. De ska bara gå och gå, enkelt enligt min fysiologi, eller?

När bilen går sönder lämnar jag snällt över till maken. Han muttrar, svär och i värsta fall hamnar bilen på verkstad om han själv inte orkar eller kan fixa felet. Behändigt!
Men med datorn är det värre. Maken struntar fullkomligt i om den fungerar eller inte. Det är knappt han kan sätta på en dator och än mindre kan han stänga av den. Han trycker nämligen på knappen där man sätter på datorn och dräper på det sättet ner maskinen. Skulle jag fälla en kommentar så får jag svaret att den "stänger ju ner sig?!" Ja, det är sant men kanske inte på bästa sättet.

Nu är det i alla fall så att min kompis, datorn har blivit lite krasslig. Han har drabbats av en "oändlig loop" och mår inte så bra i grafikkortet. Hm, vad göra? Jag har provat med än det ena och än det andra men inget har tyckts hjälpa, tills i går kväll.

Jag laddade hem ett detektiv program som meddelade mig att grafikkortet har 28 fel. KUL!!

Jag orkade inte försöka mig på att laga de 28 felen utan återvände till Windows sida för att leta efter andra drivrutiner att ladda hem. Jag hittade någon uppdatering som jag tycktes behöva, men tydligen inte var nödvändig, eller något???
Det är så det är, kan inte men försöker en då.

MEN, idag startade burken och här sitter jag och skriver. Tur jag inte försöker laga bilen på samma sätt. Testa lite här och lite där. Eller det är kanske det jag ska göra? Fyller på lite olja här och lite luft där. Skulle inte tro det, skulle i alla fall inte våga köra bilen sen. Nu är frågan hur länge datorn vill vara med? Får nog göra som maken, ta den till verkstad.

Kommentarer
Postat av: mammakero

Du är ju mer haj på datorer än jag är!! Jag skulle ringa en vän som heter Stefan och be riktigt snällt... Så "duktig" är jag...

2011-05-26 @ 17:31:19
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Malin B

Jag kan varken fixa bilar eller datorer. Bilarna här körs direkt till verkstad, direkt till verkstad utan att passera gå. Som om vi spelade Monopol. ;)

Datorn hoppas jag alltid ska "självläka" vilket ju händer ibland i annat fall är det "doktorn" som gäller...

Jag håller med dig till fullo, dessa grejer ska bara fungera. ;)

2011-05-27 @ 23:13:25
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: susihus

Huuu visst är det trist med såna saker, det ska ju bara fungera. Tror dock att det finns dem som jobbar med att fixa sånt, kan vara ett tips =)

Kram på dig

2011-05-29 @ 12:43:21
URL: http://susihus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0