Av jord är du kommen

Jag är förkyld. Orkar inte så mycket men jag har varit ute i mitt växthus och tagit in de sista tomaterna som ännu är gröna. De får mogna i en skål på köksbänken. Sen rev jag ur allt ur växhuset och sa till plantorna att de skulle återvända till jord och komma tillbaka i växhuset nästa vår som svart, mullig jord till nästa års frön.

Tanken ligger nära till hands just den här helgen när många av oss varit och tänt ett ljus på en grav eller två. Jag och tolvåringen åkte först till djurkyrkogården och gjorde fint vid Marvin. Sen åkte vi vidare till min pappa och tände ett ljus där också.
Önskar att jag hade haft tid att åka till Alva för att tända ett ljus i minneslunden hos U-B. Men jag gjorde som jag brukar, tände ett ljus i köksfönstet för henne i stället.


Kommentarer
Postat av: Malin B

Du, det går UTMÄRKT att tända ett ljus hemma i köket för den man tänker på!!!

2011-11-06 @ 18:52:40
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: mammakero

Det är tanken som räknas, så fortsätt tända ljus och tänka på U-B hemma.

Att julpynta är tidigt, men att åka på en julmarknad är inte för tidigt! Jag insuper den ljuvliga juliga känslan och får en massa idéer...

2011-11-06 @ 20:02:12
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: britten

Så skönt att vi kan tända ljus och minnas just där vi är...Jag skickade upp en lykta för moffigubben,,,

2011-11-07 @ 16:18:03
URL: http://glitteroga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0