Att följa ett HELT recept

Matkassen hämtades igår och recepten har lusläst.

Vi har valt Ica matkasse och hämtar varannan vecka. Det kan räcka, då kan man laga sin "egen" mat där i mellan. Lyxigt att hämta en kasse med allt man behöver och recept där till. Men, Grönkålsoppa? Jaha! Det är väl bara att sätta igång då. Jag har för en gång skull läst och följt receptet till punkt och prickar. Gott? Nja, gick att äta, absolut men jag kommer nog inte att göra det fler gånger. Däremot var det en laxröra till som skulle ätas som "smörrebröd". Jag är inte så förtjust i rökt lax. Gillar inte pepparrot så värst mycket och naturligvis var röran baserad på just de varorna. MEN, det var jättegott!

Igår lagade vi Wallenbergare och det kan jag lugnt säga, att jag aldrig skulle lagat om inte ingredienserna kommit i en färdig kasse.
Sen återstår en pasta som jag tycker verkar mycket spännande. Maken däremot längtar efter revbenspjäll. Han har nog tyvärr inte förstått att den serveras med nudelsallad till. Ingen sås och potatis här inte!
Tolvåringen väntar på kycklingen och den tycker jag också ska bli spännande.

Pasta med timjandoftande morotssås och bönsalladUgnsbrässerade revben med asiatisk glaze och nudelsallad
Ugnsbrässerade revben med asiatisk glaze och nudelsallad
Pasta med timjandoftande morotssås och bönsallad


Kommentarer
Postat av: Malin B

Just det där att prova något man aldrig någonsin skulle ha testat annars och sedan upptäcka att det ÄR gott måste vara det absolut roligaste.

2012-01-31 @ 20:38:59
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: mammakero

Vad ni har det spännande nu! Tänk att ni väntar spänt på var sin dag - på grund av "vardagsmaten"! Vad kul det låter! Att sedan faktiskt för det första laga något man aldrig gjort eller tänkt göra, tycker jag nästan är vitsen med en matkasse! Att sedan som pricken över iet, få smaka på något och upptäcka något nytt och gott...! Underbart!

Är det svåra eller enkla recept? Du får gärna fortsätta utvärdera matkassarna allteftersom! Jag tycker det är jättespännande!

2012-02-01 @ 06:50:29
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Kitty

Mycket spännande! Vi vill höra mer om maträtterna sen! :D

2012-02-01 @ 12:29:23
URL: http://kittty.bloggplatsen.se
Postat av: susihus

Mums jag som älskar grönkål, lax och pepparrot är nog favoriten! hihi

Kul att testa lite nytt

Kram på dig

2012-02-01 @ 20:55:42
URL: http://susihus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0