Det kryper sig på

Det blev ett nytt år och jag har avslutat ledigheten. Jag tycker det är ganska skönt att återgå till det vanliga. Beror naturligtvis på att jag gillar rutiner och mitt jobb. När jag är ledig blir det lätt "ingenting" om Ni förstår vad jag menar.
Ledighet och skollov innebär att det blir ändring i sovrutiner. Slarv med mat och en hel del godsaker. Alla mår säkert si och så av att slarva men en tolvåring som har diabetes mår sämre. Det i sin tur innebär att man måste vara extra noga med att kolla sitt blodsocker och jag har varit uppe varje natt för att kolla, justera insulin och försäkra mig om att allt är bra med min "lilla plutt". Vissa nätter är det inte bra och jag får kontrollera flera gånger.

Det gör att jag känner min gamla stress komma krypande. En oro i kroppen som vägrar att lägga sig. Jag får svårt att fokusera och sover dåligt. Därför är det positivt att återgå till det normala. Snart börjar skolan också, då är allt i sin ordning igen.


Kommentarer
Postat av: Malin B

Vardag och rutiner har minsann sina fördelar de också!

2012-01-05 @ 16:57:15
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: mammakero

Rutiner i all ära, jag tycker oxå att det är skönt att rutiner kommer tillbaka. Fast jag har verkligen behövt vilan av att göra ingenting i några dagar.

2012-01-05 @ 18:55:44
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: susihus

Ta det nu lugnt och njut lite. Må gott

Kram

2012-01-06 @ 14:18:47
URL: http://susihus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0