Almedalen

Idag har trettonåringen spelat piano, tillsammans med 16 andra, på Wisby Strand. Kulturskolor har någon sorts kongress i Kongresshallen och en "piano orkester" har underhållit under eftermiddags pausen.

På väg till och från parkeringen passerade jag Almedalen.
Jag kunde inte motstå att ta några bilder. Skuggorna var knivskarpa i det skarpa solljuset. Några enstaka människor strosade runt i den kalla luften. Fåglarna såg ut att vilja röra sig minimalt för att spara på krafterna.
Lite annorlunda nu i Mars än om några månader.
Erkänner att jag föredrar Almedalen som den ser ut nu än under Junis "Almedalsveckan". Ska jag vara helt ärlig så har jag aldrig besökt den, veckan alltså. Kommer nog inte göra det heller.
Hur nära har ni varit Almedalsveckan?
Jag har varit så nära att jag sett inslag på Tv:n. Och för några år sen brukade jag passera morgonsändningen av TV inspelningen med dagens politiker, varje morgon på väg till jobbet.


Kommentarer
Postat av: Malin B

Men så HÄRLIGT det är utan snö! Här kom det en hel hög i går igen. =( Jag undrar jag vem som har beställt det. Bakslag blir det ju i och för sig alltid men de får gärna hamna någon annanstans än hos mig. ;)
Jag har också bara sett Almedalsveckan via tv-rapporteringen.

Nej, någon mera familjemedlem är inte påtänkt här hos oss... Mycket beror det på att jag inte vill skaffa en för att lämna bort den... Våran hund har ju alltid haft sällskap av farmor då vi har jobbat, helt perfekt. Nu är ju både farmor och vår hund väldigt "matchiga", sover mycket och går korta promenader... Det skulle inte gå att få hit någon som vill ha fart och fläkt.

2013-03-14 @ 22:44:49
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Mia

Wow! Ingen snö!!!! Vad skönt det ser ut här är allt vitt, vitt....

2013-03-15 @ 06:54:31
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: elin en trappa upp

Häftigt!

Postat av: Malin B

Svar: Jag har EXAKT samma tanke som du! ;)
Med att låna hos grannen alltså... Det är hur som helst en ganska bra "kompromiss".
De frågade förresten INNAN de skaffade sin nya vän om jag kunde frilansa lite om det skulle behövas någon gång. "Sedan" alltså. Men tydligen har några av deras vänner börjat "fightas" vem som ska ta hand om vovven om det skulle uppstå behov. ;)
Håhåjaja!

2013-03-15 @ 10:16:51
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: bara anna

Har ni ingen snö kvar??? Vi har ca 10 cm, helt otroligt vid denna tiden känns det som.
Almedalsveckan har vi hoppat över. Vi brukar vara där veckan innan midsommar, då brukar det vara ganska lugnt, passar oss.

Ha en skön fredag!

2013-03-15 @ 16:07:07
URL: http://annacecar.blogspot.com
Postat av: Pia

Nej du almedalsveckan är inget för mig, har nog sett något flyktigt inslag på tvn men inget jag väntat på precis ;) Ser hur gött ut som helst att slippa snön, men det går säkert snabbt över här och barmarken
tittar fram.
Ha en härlig kväll!!

2013-03-15 @ 19:28:02
URL: http://www.marlonzacco.blogg.se
Postat av: mammakero

Är inte Almedalsveckan, veckan innan Medeltidsveckan? I så fall är Medeltidsveckan det närmaste jag kommit Almedalsveckan!

2013-03-15 @ 20:33:55
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0