Före detta utbränd

Det var inte många år sen jag stod mitt uppe i stress, utbrändhet och förtvivlat sjukskriven.
Nu, efter, är jag väldigt glad över att det skedde. Kan låta väldigt konstigt men när man tillslut mår bra, inser man hur dåligt man mådde.
Känns det igen?

I de där stressiga åren, eller perioden, för den har pågått längre än jag själv ville tro, trubbades mina sinnen av. Sakta men säkert försvann förmågan av att känna, höra och se. Jag hann inte se det vackra. Jag hade inte tid att höra mina egna steg eller fåglarnas sång. Det enda jag koncentrerade mig på var det närmaste. Familjen, jobbet och att få tiden mer effektiv. För gör man något bättre och snabbare, kan man få tid över att göra ännu mer!!

Idioti! Men sådan va jag.
Nu ser jag. Nu hör jag och nu känner jag. Det är så ljuvligt och det känns nästan som om jag tar igen allt. Liksom suger in vårens färger och drar in djupt i lungorna av vårens ljuvliga dofter.

Jag vet att jag inte är världens bästa fotograf och med en mobilkamera kan det inte bli bättre bilder än så här. Men gör som jag, se det vackra i bilden utan att den dåliga kvalitén.
Jag bjuder på Körsbärsblom, Slånbär och gula blommor i kanalen. Vad är det de heter? Kommer inte ihåg, någon som kan hjälp en senil hjärna?



Kommentarer
Postat av: Pia

Underbara bilder!!!!! Gör som jag, skit i kvalitén, det är budskapet i bilden som är det viktiga!! Men du, den här senila hjärnan kan inte hjälpa dig med namnet, men de är väldigt vackra. Visst är det så att man behöver få en käftsmäll för att inse vad som är värt något. Vissa får en lättare klapp på kinden och andra en uppercut så de rasar fullkomligt. Men precis som du säger så värdesätter man allt på en helt annat sätt efteråt!!!
Hoppas du får en härligt solig dag:)
Kram

2013-05-16 @ 10:03:16
URL: http://www.marlonzacco.blogg.se
Postat av: Bara anna

Usch vad hemskt med den där stressen! Jag klarar bara inte av stress, mår dåligt direkt. Men med små barn så är det oundvikligt att inte stressa ibland. Men jag tror att jag lever ett väldigt stillsamt liv jämfört med många andra. Och jag trivs med det!

2013-05-16 @ 10:53:32
URL: http://annacecar.blogspot.com
Postat av: Linda

det är hemskt att stressa.. tur du lyckades stoppa


Det är inte kabbelekor tro?

2013-05-16 @ 16:07:29
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Susihus

Mmm så ljuvliga våriga bilder och skönt att höra att du nu kan njuta av den. Stress är otyg i för stora doser. Sköt om dig

2013-05-16 @ 17:15:41
URL: http://susihus.blogg.se
Postat av: Malin B

Jag är så glad för att du bjuder på både dig själv och fina bilder här i din blogg.
Det är roligt att se hur det ser ut på andra ställen här i vårt avlånga land, vid samma tid.
Det ÄR verkligen vackert nu!!!
Gick som Ferdinand i går när jag klippte gräset. ;) Luktade lite här och där på det som blommar. Ljuvligt.
Jag gissar också på Kabbeleka när det gäller blommorna men det ser ju ut att redan vara löst här ovan.

2013-05-16 @ 18:28:01
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: mammakero

Helt underbara blombilder! Det är inte kvaliteten som gör bilderna det är känslan! Den har du träffat!
Kabeleka heter den gula blomman, som älskar vatten!

2013-05-16 @ 22:58:26
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Susan

Känner igen det där med total avstängdhet...det fanns år då jag insåg till midsommar att det var dags för sommarkläder, hemskt men skönt att vara på banan igen!
Sköt om dig!

Kraaaaam
Susan

2013-05-17 @ 21:37:55
URL: http://blomtoken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0